Werkvelden & voorbeelden
Leefplezier
Sturen op leefplezier; hoe krijg je het daadwerkelijk voor elkaar om met alle betrokkenen leefplezier te organiseren? De kracht van het succesvolle, beproefde prijswinnende model zit o.a. in het feit dat cliënten in alle onderdelen werkelijk centraal staan en in vrijwel alle bijeenkomsten ook actief aanwezig zijn als deelnemer.
Resultaten voor bewoners/cliënten:
Meer leefplezier
Er toe doen en meedoen , centraal staan en dat weten , voelen en merken
Gehoord worden
Wensen worden gerealiseerd daar waar mogelijk, samen met cliënten, op het gebied van leefomgeving, bejegening, voeding, zorg, uitstapjes, activiteiten zowel binnen als buiten, muziek, inrichting, contact, gesprek, ontmoeting en beweging.
Resultaten voor zorgverleners en andere medewerkers en betrokkenen, familie en mantelzorgers:
Mindset en gedrag passend bij de uitgangspunten van leefplezier
Talenten en kwaliteiten benutten
Met plezier samenwerken
Elkaar kunnen vinden; bereikbaar zijn
Vertrouwen
Zin hebben in eigen vak, leven wonen werken
Voorbeeldgedrag leiding
Transparantie
Anderen (kunnen) meenemen in het proces
Gezond blijven en energie op peil
Rode draad en kernwoorden voor alle fasen van het traject zijn:
Creatief, Waarderend, Simpel, Uitnodigend, Inspirerend, Samen.